Provoz auta něco stojí

Prevence

Abychom se vyhnuli drahým opravám na našem vozidle, tak se jim dá mnohdy předcházet správnou prevencí. Například u turbodmychadel s naklápěním lopatek někdy docházelo k jeho zarudnutí. Prevencí je v tomto případě sem tam motor vytočit do vyšších otáček, aby se systém pořádně rozhýbal. Každé vozidlo a motorizace má nějaké své závady, kterými je pověstný.

naleštěný brouk

I když je třeba spolehlivý, tak může mít špatnou antikorozní ochranu, přičemž kvůli korozi v pokročilé fázi končí mnoho aut na vrakovišti. Proto je vhodné, dokud je podvozek, prahy a další části vozu bez koroze vhodné udělat nástřik speciálním přípravkem a ošetřit dutiny, protože tím výrazně zlepšíme antikorozní ochranu. U každého auta je potřeba dodržovat servisní intervaly. Když k servisu připočítáme pohonné hmoty a povinné ručení, tak provoz automobilu něco stojí, ale za to nám poskytuje skvělé svobodné cestování.

Přibývající věk

Jsou i lidé, kteří koupí několik let starý vůz, moc se nedívají na jeho technický stav, někdy neřeší zahřátí motoru před tím, než sešlápnou plynový pedál na podlahu a tak dále. Proto při nákupu staršího vozu je zapotřebí řádně zkontrolovat technický stav. Některé věci se dají opravit za nízkou cenu, ale když je na voze více závažnějších závad, tak abychom jej dali do solidního stavu jsou potřeba dost velké finanční investice, takže ve finále do něj nasypeme mnohem více peněz, než by bylo zdrávo.

Trabant v Berlíně

Jestliže jít sami vlastně vůz, který má nějaký věk a chcete si jej ještě na delší dobu nechat, tak je vhodné jej řádně zkontrolovat. Když nic nepodceníme, tak nám může ještě dlouho vydržet. Mnoho starších vozů ještě před dobou, kdy v autech byla spousta elekroniky jsou spolehlivé a mají motor, který bez potíží najde stovky stovky tisíc kilometrů. Samotnou kapitolou jsou veteráni, které si majitelé opravdu hýčkají a jezdí s nimi jen za hezkého počasí.